søndag den 17. juni 2012

Drama ved fiskebassinet

Fiskehejre

Vi har et bassin med åkander og andre vandplantet i og med minikoier. I formiddags havde vores fisk gemt sig sagde Per. Det er nok fordi der er så koldt mente jeg. Senere i eftermiddags var jeg så nede og kigge og jeg kunne heller ikke se nogen fisk. Det var da mærkeligt. Jeg rykkede lidt i slangen til pumpen og kunne så se 5-6 fisk. Mærkeligt, - de plejer at svømme rundt og lege mellem sten og planter. Så gik vi ind for at lave mad og så kalder Per at jeg skal komme og se, - og hvad ser jeg! En fiskehejre stående på lur på kanten af bassinet. Helt stille. Den lignede en af plastik. Vi skynder os ud og så flyver den flotte fugl majestætisk afsted. Har den nu spist alle vores fisk? Nej der er stadig nogen, men vi ved ikke hvor mange for den har jo nok været der før siden fiskene var så skræmte. Har nu smidt 2 store bolde i vandet det skulle efter sigende holde fiskehejrene på afstand. Det håber vi!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar